بومی‌سازی آمبولانس هوشمند توسط پارسیان موتور

کوچه پس کوچه‌های باریک در برخی محله‌های قدیمی شهرها و مسیرهای متراکم و پرتردد، یکی از دغدغه‌هایی است که در مواقع ضروری سرعت امدادرسانی را کاهش می‌دهد اما صنایع خودروسازی پارسیان موتور موفق شده است این دغدغه را مرتفع کند. این محصول ازجمله کالاهای تحریمی بوده است که با تلاش و پشتکار متخصصین و مهندسان پرتوان این مجموعه و با اتکا به شعار سال به مرحله تجاری‌سازی رسیده است.

آمبولانس اختصاصی پارسیان موتور که در جریان پانزدهمین کنگره بین‌المللی طب اورژانس ایران از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ دی‌ماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین المللی رازی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران به نمایش درآمده بود، بصورت کامل به دست متخصصان این شرکت به تولید رسیده است و به همین جهت مورد توجه و استقبال عکاسان، تصویربرداران و اصحاب رسانه قرار گرفت و در شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون کشور منعکس گردید.

در بخشی از گزارش تهیه شده توسط واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در کلیپ زیر قابل مشاهده است، به برخی از امکانات  و قابلیت‌های ویژه این محصول پرداخته شده است.

تمام مراحل تحقیق و پیش تولید، طراحی، مدل‌سازی، قالب‌سازی، تولید و … توسط تیم فنی و مهندسی پارسیان موتور رهبری شده و هم‌اکنون این محصول مطابق با جدیدترین استانداردهای روز دنیا در زمینه آمبولانس‌سازی در کشور عزیزمان تولید و عرضه می‌گردد. این آمبولانس شامل قسمت‌های مختلفی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌گردد:

بخش فنی آمبولانس جدید پارسیان موتور

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۲۳۰۰ لیتری توربوشارژ با توان خروجی ۱۳۰ اسب بخار و همچنین جعبه دنده ۶سرعته دستی است که البته امکان سفارش‌گذاری با گیربکس اتوماتیک ۹سرعته نیز وجود دارد. موتور و گیربکس محصولات فیات متعلق و ساخته‌شده توسط خود کمپانی فیات است که در کارخانه معظم FPT مهندسی و تولید می‌گردد. همچنین میزان مصرف سوخت بهینه این آمبولانس به میزان ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بصورت ترکیبی است و استانداردهای یورو ۶ و یورو۶پلاس را در این زمینه پاس می‌کند که باتوجه به آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشور و معضل بزرگی که تقریبا تمامی استان‌های ایران را درگیر کرده است، یک ویژگی منحصر بفرد محسوب می‌گردد. طراحی فضای بیرونی این خودرو به جلوپنجره جدید فیات مزین شده است که لوگوتایپ (نشانه‌نوشته) جدید فیات در میانه آن خودنمایی می‌کند.

این طراحی خارجی جدید (نیوفیس) درواقع هویت جدید خودروهای فیات متعلق به سال ۲۰۲۲ را به نمایش می‌گذارد. در قسمت فضای داخلی کابین راننده نیز شاهد جدیدترین تغییرات توسط طراحان فیات دوکاتو هستیم. فرمان جدید چرمی دی‌کات، سیستم مولتی مدیای جدید با مانیتور بزرگ‌تر، داشبورد بهبود یافته، آینه وسط پیشرفته و مجهز به دوربین دید عقب و … از جمله تغییرات دلنشین فیات برای نسل جدید دوکاتوست. ابعاد این خودرو با مدل L2H2 که به آن ون سایز متوسط گفته می‌شود، برابر با ۵۴۱ سانتی‌متر طول، ۲۰۵ سانتی‌متر عرض و ۲۵۲ سانتی‌متر ارتفاع از سطح زمین است. این سایز در قسمت کابین عقب، حجم مفید داخلی برابر با ۱۵ مترمکعب را فراهم کرده است که برای تجهیز یک آمبولانس تیپ B گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

شایان ذکر است فیات دوکاتو ون سایز بزرگتری با سقف بلندتر هم تولید می‌کند که تنها ون موجود در کشور است که قابلیت اجرا و تجهیز آمبولانس تیپ C را ایجاد می‌کند. ون فیات دوکاتو مدل H3 با ارائه حجم مفید فضای داخلی کابین به میزان ۱۷ مترمکعب و همچنین ارتفاع مفید داخلی ۲۱۷ سانتی‌متر از کف تا سقف کابین عقب، یک گزینه‌ی بی‌رقیب و انحصاری در بازار ون‌های موجود در ایران است که علاوه بر امکان تجهیز آمبولانس تیپ C، امکان کاربری‌سازی بصورت کلینیک و مطب سیار پزشکی، سی تی اسکن سیار، ام آر آی سیار، دندانپزشکی سیار، لابراتوار و آزمایشگاه خون سیار، رادیولوژی سیار، اتاق عمل جراحی سیار و هرگونه کاربرد پزشکی سیار دیگر را فراهم می‌کند.

بخش پزشکی و تخصصی آمبولانس جدید پارسیان موتور

آمبولانس هوشمند پارسیان موتور برپایه پلتفرم فوق‌العاده فیات دوکاتو با طراحی جدید ۲۰۲۲ و مطابق با استاندارد و الزامات تیپ B طراحی و تولید شده است. فضای داخلی کانورژن خاصیت ضدمیکروبی (آنتی‌باکتریال) داشته و کاملا ایزوله شده است. در مرحله طراحی و پیش‌تولید این آمبولانس، خودروهای موفق جهانی در این کلاس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و بنچمارک شده‌اند. طرح داخلی این کانورژن با تلفیق برترین ایده‌ها و مدل‌های موجود در سطح دنیا توسط تیم متخصص پارسیان موتور طراحی شده و سپس به مرحله ساخت و تولید رسیده است.

تمامی ادوات و تجهیزات پزشکی و ضروری داخل آمبولانس که مطابق با استاندارهای تیپ B می‌بایست در خودرو قرار گیرند، از معتبرترین برندهای اروپایی تهیه و تجهیز شده است اما در این مسیر از توان و کمک شرکت‌های ایرانی موفق و دانش‌بنیان که محصولاتی معتبر را ارائه می‌دهند نیز بهره گرفته شده است.

علاوه بر تخت بیمار یا برانکارد متحرک، یک صندلی پزشک یا پرستار و دو صندلی همراه بیمار نیز در فضای کابین تعبیه شده است و باتوجه به متحرک بودن برانکارد، امکان حضور دو پزشک در دو سمت بیمار و اجرای عملیات احیای قلبی و تنفسی حتی در حرکت نیز ممکن شده است. در قسمت مدیریت فضای داخلی و تجهیزات برقی و نورپردازی هم این محصول امکانات منحصربفردی دارد. پنل دیجیتال و هوشمند داخل کابین هم از طریق صفحه لمسی و هم از طریق ریموت کنترل امکان تغییر و مدیریت نورپردازی به شیوه‌های گوناگون را فراهم می‌کند. نورهای سقفی در چند حالت مختلف قابل برنامه‌ریزی بوده و به طیف نور آبی نیز مجهز شده است تا در مواقع لزوم بتوان فضای آرامش‌بخشی برای بیمار فراهم ساخت. یک پنجره مخصوص هم فضای داخل کابین عقب با فضای کابین راننده را به همدیگر مرتبط کرده است. خروجی‌های برق ۱۲ولت، ۲۴ولت و ۲۲۰ ولت،‌ مخفی‌سازی کپسول‌های اکسیژن در بدنه خودرو و تامین امنیت آن نیز از دیگر ویژگی‌های این آمبولانس هونشمند است.

انعکاس خبر معرفی آمبولانس جدید پارسیان موتور در سایر رسانه‌ها:

خبرگزاری صدا و سیما

رسانه تلوبیون (خبر ۲۱ شبکه یک و شبکه خبر)

خبرگزاری آخرین خبر

تلویزیون اینترنتی فناوری اطلاعات

خبرگزاری میزان

اشتراک گذاری