قوی‌ترین فیات تاریخ معرفی شد؛ فیات آبارث ۶۰۰e

آبارث به‌عنوان تیونر رسمی فیات، با معرفی مدل‌های تقویت شده از FIAT 600e موفق به تولید قوی‌ترین فیات تاریخ با قابلیت تردد در خیابان‌ها شده است. این خودرو برقی که با نام کامل Abarth 600e Scorpionissima معرفی شده، علاوه بر افزایش توان موتور، در سایر بخش‌ها نیز شاهد تغییراتی بوده است. به این ترتیب قوی‌ترین فیات تاریخ علاوه بر موتور پرقدرت، ویژگی‌های اسپرت دیگری هم دارد.

 

آبارث به‌عنوان تیونر رسمی فیات، سال‌ها است بر روی مدل‌های مختلف این شرکت کار می‌کند و محصولات تولیدی خود را با نشان خود که یک عقرب است از طریق شبکه نمایندگی‌های رسمی فیات به فروش می‌رساند. آبارث سال‌ها تجربه کار بر روی مدل‌های بنزینی فیات را دارد اما با معرفی نسل جدید مدل‌های برقی فیات، شرایط برای آبارث متفاوت بود.

خودروهای برقی ویژگی‌هایی دارند که کار را برای تیونینگ آن‌ها دشوار می‌کند و عملاً تقویت این خودروها نیاز به همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های خودروساز است، امکانی که آبارث به‌عنوان تیونر رسمی فیات در اختیار دارد. با همین پشتوانه مهندسان آبارث بار دیگر دست به کار شدند و پس از کار بر روی فیات ۵۰۰ برقی، این بار به سراغ سری ۶۰۰ برقی رفتند. به این ترتیب و با تغییرات انجام گرفته بر روی این خودرو، اکنون مدل Abarth 600e Scorpionissima با ۲۴۰ اسب بخار قدرت، عنوان قوی‌ترین فیات تاریخ با قابلیت تردد در خیابان‌ها را دارد.

 

فیات ۶۰۰ برقی تقویت شده آبارث چه ویژگی‌هایی دارد؟

فیات ۶۰۰ برقی به صورت استاندارد از موتوری با توان ۱۵۶ اسب بخار بهره می‌برد. با در نظر گرفتن اینکه این موتور بر روی یک کراس‌اوور کامپکت نصب شده، توان ۱۵۶ اسب بار آن کافی است اما وقتی دست مهندسان آبارث به آن برسد، همه چیز تغییر خواهد کرد. آبارث هنوز از جزییات تغییرات انجام گرفته بر روی این خودرو اطلاعی نداده است اما تا اینجای کار می‌دانیم که قدرت موتور با حدود ۹۰ اسب بخار افزایش به ۲۴۰ اسب بخار رسیده است.

 

چنین قدرتی حتی برای موتورهای بنزینی نیز رقم مناسبی برای خودرویی در این کلاس است اما برای یک موتور برقی بیشتر هم اهمیت پیدا می‌کند. مزیت بزرگ موتورهای برقی، ارائه گشتاور بسیار بالا در شروع حرکت است. به همین دلیل خودروهای برقی معمولاً چابک‌تر از همتایان بنزین سوز خود هستند. اکنون و با تقویت موتور FIAT 600e شرایط بهتر هم شده است و این خودرو توانایی‌های زیادی به دست آورده.

آبارث علاوه بر تغییر در موتور، سیستم تعلیق و ترمزها را نیز تقویت کرده است تا شرایط برای توان بیشتر موتور فراهم شود. علاوه بر این‌ها، رینگ‌های ۲۰ اینچی و تایرهای پهن‌تر بر روی خودرو نصب شده است. برای کنترل بهتر قدرت و مهم‌تر از آن گشتاور موتور، از یک دیفرانسیل لغزش محدود بر روی Abarth 600e استفاده شده است.

در کنار این‌ها، تغییراتی هم در بدنه دیده می‌شود. مهم‌ترین تغییر بدون شک نصب یک اسپویلر بزرگ در بخش انتهایی خودرو است که در سرعت‌های بالا می‌تواند پایداری خود را بیشتر کند. سپر جلو هم کاملاً جدید و اختصاصی این خودرو است. به‌علاوه در جلو شاهد نصب یک دیفیوزر نیز هستم که باز هم در زمان حرکت با سرعت‌های بالا کمک بزرگی به پایداری خودرو خواهد کرد. در تصاویر اولیه، Abarth 600e Scorpionissima با یک رنگ بنفش جذاب معرفی شده است هرچند می‌توان انتظار داشت در نمونه‌های تولیدی تنوع رنگ‌های بیشتری وجود داشته باشد.

 

چه زمانی شاهد ورود Abarth 600e Scorpionissima به بازار خواهیم بود؟

آبارث هنوز اطلاعات دقیق از زمان ورود این خودرو به بازار ارائه نکرده اما به نظر می‌رسد قوی‌ترین محصول فیات اکنون در مراحل پایانی توسعه است و به این ترتیب به‌زودی شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود. هنوز اطلاعاتی از قیمت نهایی جدیدترین محصول آبارث در دست نیست. به علاوه باید منتظر اطلاعات بیشتر در زمینه تغییرات داخلی این خودرو نیز باشیم. یکی از تغییرات مورد انتظار، تغییر در صندلی‌ها و استفاده از صندلی‌های اسپرت‌تر است اما ممکن است تغییرات گسترده‌تر باشد.

بر اساس برنامه ریزی‌ها، Abarth 600e Scorpionissima قرار است به تعداد محدود عرضه شود. برند آبارث در سال ۱۹۴۹ آغاز به کار کرده و به همین مناسبت، قرار است از این خودرو به تعداد ۱۹۴۹ دستگاه تولید شود. آبارث فعلاً در حال برنامه‌ریزی برای عرضه این خودرو در بازار اروپا است و برنامه‌ای برای عرضه آن در بازارهای دیگر ندارد. البته با توجه به تولید محدود این خودرو و جذابیت‌های آن، بعید است خودرویی برای عرضه به بازارهای دیگر باقی بماند.

 

برای کسب اطلاع از آخرین اخبار فیات همواره می‌توانید وبسایت صنایع خودروسازی پارسیان موتور را دنبال کنید.

برچسب‌ها
اشتراک گذاری

قوی‌ترین فیات تاریخ معرفی شد؛ فیات آبارث ۶۰۰e