تصاویر کامپیوتری از نسل جدید فیات پاندا منتشر شد

بر اساس تصاویر کامپیوتری منتشر شده، به نظر می‌رسد فیات در حال نهایی‌سازی محصول جدیدی در کلاس خودروهای برقی است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این خودرو نسل جدید فیات پاندا خواهد بود که این بار به‌صورت کاملاً الکتریکی عرضه می‌شود. عرضه فیات پاندا برقی، یکی از برنامه‌های فیات برای توسعه حضور خود در بازار رو به رشد خودروهای برقی است.

 

طی روزهای جاری تصاویری از رندرهای کامپیوتری یک محصول جدید فیات منتشر شده است که مراحل پایانی طراحی را طی می‌کند. هرچند فیات به‌صورت رسمی در این زمینه اظهارنظری نکرده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد آنچه منتشر شده، طرح‌های نهایی فیات پاندا برقی است. همچنین بعضی منابع به‌صورت غیررسمی اعلام کرده‌اند فیات در حال برنامه‌ریزی برای معرفی خودرو در سال جاری میلادی است. به این ترتیب می‌توان حدس زد به‌زودی تصاویر بیشتری از فیات پاندا الکتریکی منتشر خواهد شد.

هرچند هنوز اطلاعات کمی از جزئیات طراحی بدنه وجود دارد و طراحی داخلی نیز مشخص نشده است، اما شواهد نشان دهنده آن است که تصمیم فیات برای عرضه نسل جدید فیات پاندا به‌صورت برقی جدی است. فیات پیش از این و در سال ۲۰۱۹، یک خودرو کانسپت برقی به نام Centoventi Concept را معرفی کرد که البته پس از آن خبری از توسعه خودرویی بر اساس آن وجود نداشت. اکنون و با بررسی طرح‌های کامپیوتری خودرو جدید، می‌توان شباهت‌های زیادی بین این دو طرح دید و به نظر می‌رسد مهندسان فیات به طور پنهانی در حال کار بر روی این خودرو بوده‌اند.

با در نظر گرفتن استقبالی که از این خودرو کانسپت به عمل آمده است و البته در نظر گرفتن اینکه فیات مدتی پیش اعلام کرده بود نسل آینده فیات پاندا به‌صورت برقی عرضه می‌شود، قابل پیش‌بینی است که خودروی جدید، فیات پاندا برقی باشد. یکی دیگر از نشانه‌های برقی بودن خودرو، عدم وجود جلوپنجره در آن است. خودروهای برقی به دلیل آنکه موتور درون‌سوز ندارند، نیازی به جلوپنجره و گردش هوا نخواهند داشت و این بخش، تنها جنبه تزیینی دارد.

از سوی دیگر، مدتی قبل شاهد رونمایی از سیتروئن C3 برقی با عنوان e-C3 بودیم. با توجه به آنکه فیات و پژو-سیتروئن، همگی زیر مجموعه گروه استلانتیس هستند، به طور مشخص پلتفرم مورد استفاده در فیات پاندا برقی، با سیتروئن مشترک خواهد بود. به این ترتیب می‌توان انتظار خودرویی جادار را داشت که به‌ویژه برای اروپایی‌ها یک گزینه ایده‌آل است.

برچسب‌ها
اشتراک گذاری