موبایل بانک (بانک سیار) فیات دوکاتو

طراحی و اجرای بانک سیار فیات دوکاتو توسط شرکت آلمانی جی‌اس موبایل

فیات دوکاتو بدلیل برخورداری از شاسی و پلتفرمی منحصر بفرد در میان انواع مختلف ون‌های موجود در بازار جهانی، تاکنون توسط کاربری‌سازان موفق و مطرح مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت آلمانی جی‌اس موبایل با ابتکاری جالب توجه اقدام به ساخت کاربری نوینی به نام بانک سیار روی شاسی دوکاتو کرده است.

این بانک سیار در ابعاد و متراژهای مختلف و با دو ساختار یک و دو اتاقه (خدمات + مشاوره) طراحی شده است. تمام امکانات مورد نیاز یک شعبه بانکی در این خودرو قرار داشته و از نظر ارتباطی نیز به فناوری روز مجهز شده است. درواقع با این ایده دیگر نیازی به احداث شعبات فیزیکی بانک در مناطق غیر قابل توجیه مانند جاده‌ها و مسیرهای خاص بین شهری، روستاها، مناطق صعب العبور و … نخواهد بود. همچنین می‌توان در رویدادهایی مانند کنسرت‌های فضای باز، رویدادهای ورزشی، همایش‌ها، گردهمایی‌های پرجمعیت، پارک‌ها و هر موقعیتی که با حجم زیادی از مردم سروکار داشته باشد، از یک شعبه موبایل بانک استفاده نمود.

هر بانک با بهره‌گیری از این تکنولوژی می‌تواند پوشش جغرافیایی شعبات خود را بدون مرز گسترش داده و طیف جدیدی از مشتریان را جذب کند. همچنین با ارائه هویت بصری بانک روی بدنه این شعبه سیار، برند مربوطه در ذهن مشتریان گذشته آن تثبیت می‌شود.

این خودرو با دو نوع قوای محرکه دیزل و برق قابل سفارش است. در مدل الکتریکی با استفاده از ماژول‌های تمام برقی و باتری‌های لیتیوم یون، توان خروجی معادل ۱۳۰ کیلووات تامین شده و توسط پنل‌های خورشیدی مستقر در سقف خودرو دائما مورد شارژ قرار می‌گیرد. این باتری سیستم تهویه مطبوع (اسپلیت) را نیز با کمک پمپ حرارتی تغذیه می‌کند. هر دو سیستم باتری هر شب توسط یک سوکت ۴۰۰ ولت شارژ می‌شوند و نیاز به تجهیزات اضافه ندارند. این برای اولین بار است که یک شعبه بانک سیار منحصرا با انرژی‌های تجدید‌پذیر به روشی پایدار تولید می‌شود.

بدنه مدل Low liner با ارتفاعی حدود ۴۲ سانتی‌متر از سطح زمین اجرا می‌شود. یک پله بزرگ نیز دسترسی مناسب و راحتی را برای افراد مسن‌ فراهم کرده و استقرار سطح شیب‌دار با زاویه ملایم سهولت دسترسی ویلچر به بخش خدمات داخلی کابین را تضمین می‌کند. دستگاه خودپرداز و دریافت‌کننده پول نقد هم براحتی در دسترس قرار گرفته است.

سیستم تهویه مطبوع اتاق با استفاده از فیلترهای HEPA سلامت هوای داخلی را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری